program uživo
')">
')">
23:00 Molitva za obraćenje i mir
02:15 Glazba

Pozvani smo biti ljudi vječnog Uskrsa

Pozvani smo biti ljudi vječnog Uskrsa
Prenosimo tekst fra Gorana Azinovića iz novog, travanjskog, broja međugorskog časopisa "Glasnik mira", koji je u prodaji, a kojeg čitaju tisuće ljudi diljem svijeta. Uz vrhunske tekstove, u njemu se nalaze i poticajne molitve, vijesti iz Međugorja i vijesti iz Crkve, kao i odlične fotografije! Ako želite i vi primati ovaj časopis na kućnu adresu obratite se službi pretplate na e-mail: pretplategm@medjugorje.hr ili na telefon: +387 36 653 300

Piše: Fra Goran Azinović/Glasnik mira

Bližimo se kraju korizme i pripremamo za liturgijska slavlja kroz čitav Veliki tjedan. Osobito će u Međugorju biti dojmljivo vrijeme od večeri Velikoga četvrtka do Uskrsne nedjelje. I ove će se godine vjernici od ranih jutarnjih sati u većim ili manjim skupinama uspinjati na Križevac, moleći na različitim jezicima križni put, a molitveni prostor oko crkve sv. Jakova bit će ispunjen mnoštvom hodočasnika iz cijelog svijeta.

Veliki tjedan je posebno i povlašteno vrijeme gdje otkrivamo otajstvenu milost Božjega otkupljenja za naš život. Mi vjernici koji živimo u vremenu u kojem se sve više niječu istine u koje vjerujemo osobito danas moramo dublje vjerovati u otajstvo Kristova uskrsnuća. Papa Franjo upozorava: „Bez te vjere u Isusovu smrt i uskrsnuće naša će nada biti slaba, neće, štoviše, ni biti nada, a upravo su Isusova smrt i uskrsnuće središte naše nade.“

Apostol kaže: „Ako Krist nije uskrsnuo, uzaludna je vjera vaša, još ste u grijesima.“ Zato nam Veliko trodnevlje, odnosno sam Uskrs trebaju iznova probuditi žar vjere u Onoga koji nas je po svojoj žrtvi od mrtvih rodio za životnu nadu, za baštinu neraspadljivu, neokaljanu i neuvelu. U tom posebnom vremenu moramo se učvrstiti u nadi Isusove spasenjske žrtve.

Veliki četvrtak označit će posljednji dan korizme te početak Vazmenog ili Svetog trodnevlja, najznačajnijeg vremena u liturgijskoj godini, kada slavimo otajstvo muke, smrti i uskrsnuća Kristova. Ta tri dana su povezana, i neodvoljiva jedan od drugoga. Crkva poziva svoje vjernike da pohode liturgiju Svetog trodnevlja, jer ti dani su bogati liturgijskim smislom i za naš život imaju spasenjsku važnost.

Veliki četvrtak ima posebno značenje. Riječ je o spomenu na Kristovu Posljednju večeru, kada je ustanovio euharistiju i darovao nam se pod prilikama Kruha i Vina.

To je i dan svećenika, Kristove uspostave svetoga reda. Toga dana u prijepodnevnim satima slavi se misa posvete ulja – bolesničkog i katekumenskog, ulja za svetu potvrdu odnosno krizmu, kao i ulja za ređenje svećenika. Nakon što svećenik u četvrtak zapjeva Slavu zvona se gase sve do Uskrsa.

Veliki petak označava spomen na Kristovu smrt, jedini dan kada se ne slavi misa, nego se odvija poseban liturgijski obred. Uskrsa nema bez Velikoga petka! Radost Kristova i našega uskrsnuća neodvojiva je od njegove muke i smrti, jer tek iz Kristove žrtve na križu sve poprima dublji i novi smisao. Zato i vjernici na Veliki petak pristupaju ljubljenju križa. A taj obred počinje tako da se donese platnom prekriveni drveni križ i u tri koraka postupno otkriva, uz pjevanje svećenika, svaki put višim glasom, zazivom: Evo drvo križa na kom Spas je svijeta visio, na što narod u šutnji poklekne, te uzvraća pjevajući: Dođite, poklonimo se! Nakon toga svećenik i ministranti pokleknu i poljube križ, a potom to čine i svi ostali vjernici. U križu je naš spas. Po križu smo spašeni, Kristovom žrtvom.

Nakon Velikog petka dolazi tišina Velike subote, spomen na Kristov počinak u grobu. Vazmeno bdijenje je spomen na Kristovo osloboditeljsko djelo, spomen na Kristovu muku i smrt, te njegovo uskrsnuće, po kojima smo i mi vjernici spašeni. To se na poseban način osjeti kada se pjeva svečani hvalospjev svijeći. On nam između ostaloga svraća pozornost na teologiju prijelaza iz smrti u život, iz žalosti u radost, iz raspadljivosti u neraspadljivost, te nam u tom smislu svjedoči zašto je Vazmeno bjdenje vrhunac svega liturgijskoga slavlja tijekom cijele crkvene godine.

Pozvani smo biti ljudi vječnog Uskrsa, ljudi nedjelje, gdje će naš život uvijek izova biti okupan uskrsnim svjetlom. Svjetlom Uskrsloga.